Entra en servei el Nou Hospital General d'Ontinyent
El nou Hospital General d'Ontinyent, ha suposat una inversió pròxima als 73 milions d'euros entre obres, equipament i dotació de recursos humans, donant compliment així a la posada en funcionament del nou centre hospitalari abans de l'estiu, segons el cronograma previst.
Durant la seua visita el conseller, va recórrer les instal·lacions del nou hospital acompanyat de l'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez, i va reconéixer que “Estem satisfets de poder obrir infraestructures dotades d'alta tecnologia al servei dels ciutadans i això ja és una realitat. Un hospital amb tota la cartera de serveis disponible per a poder atendre la ciutadania d'Ontinyent i de la seua àrea d'influència, tal com ens vam comprometre”, ha ressaltat Marcià Gómez.
Assistència sanitària d'alt nivell
El conseller va recordar que en 2023 “la Generalitat va haver d'invertir set milions d'euros més perquè hi havia serveis complementaris imprescindibles que hem resolt per a tindre una assistència sanitària d'alt nivell, amb instal·lacions d'última generació amb 80 llits, de les quals 48 seran en habitacions individuals, passant de tres a cinc quiròfans, duplicat els paritoris, els llocs d'Urgències, així com les Consultes Externes”.
En concret, dels 73 milions d'euros d'inversió, 42,5 milions s'han destinat a l'obra de construcció inicial, 6,9 milions d'euros per a obres complementàries i d'adequació (quiròfans, cuina, esterilització, cafeteria i sales blanques) i 18,6 milions d'euros per a l'adquisició d'equipament, a més de 5,1 milions per a la creació de 137 noves places de professionals de diferents categories de personal sanitari.
Entre les unitats de nova creació cal destacar les de Reanimació i de Cures Crítiques, així com les de Cirurgia sense Ingrés, Observació d'Urgències, Salut Mental, Dany Cerebral, laboratori d'Anatomia Patològica, i Sala Blanca (una unitat específica de farmàcia en la qual es duu a terme l'elaboració segura de tractaments personalitzats com a quimioteràpies), entre altres, dotades totes elles amb la tecnologia més avançada.
El nou hospital compta amb una superfície total que aconsegueix els 27.000 m² construïts enfront dels 7.000 m² de l'actual centre, sobre una parcel·la de 24.400 m² de superfície.
En la visita a les instal·lacions del nou centre hospitalari han estat presents també el gerent de l'Agrupació Sanitària Interdepartamental (ASI) València-Aquest, Luis Ibáñez, el director mèdic de l'Hospital General d'Ontinyent, Ángel Torregrosa, així com els directors generals d'Atenció Hospitalària, Ana Isabel Teijelo, i de Gestió Econòmica, Contractació i Infraestructura, Pedro López, de la Conselleria de Sanitat.
D'altra banda, l'antic hospital mantindrà la continuïtat assistencial amb una capacitat de fins a 18 llits per a pacients de baixa complexitat. Paral·lelament, la Conselleria de Sanitat ha iniciat l'estudi per a dur a terme una rehabilitació integral de l'edifici de manera progressiva perquè en un futur puga albergar l'atenció a pacients crònics i de llarga estada.